reklama

Špaldové pita placky

Pri svojich návštevách Turecka som sa zamilovala nie len do tejto krajiny ale aj do jedla ktoré ponúka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pri svojich návštevách Turecka som sa zamilovala nie len do tejto krajiny ale aj do jedla ktoré ponúka. Keď sa prejdete uličkami starého Istanbulu na každom rohu sa na Vás usmieva stánok z jedlom. Vyskúšala som od sladkého po slané no najviac ma zaujal kebab ktorý ponúkajú snáď na tisíc spôsobov. Po návrate som sa zamýšľal či sa dá doma pripraviť niečo na tento štýl a tak som skúšala a hľadala. Nakoniec som našla mnoho receptov a tento ma najviac zaujal. Musela som však trošku upraviť gramáže aby sa to dalo pripraviť zo špaldovej múky. A tak aspoň trošku zapadlo do zdravšej stravy. Pita sa dá pripraviť na viac spôsobov. Buď ako placky ktoré sú v stredu duté a dajú sa plniť mäsom a zeleninou, alebo keď ich upečiete ako hrubšie žemličky môžete ich prekrojiť a naplniť na čo Vám príde chuť. Ja ich mám rada aj ako prílohu k polievkam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Prísady:

550 g hladkej špaldovej múky

7 g sušeného droždia

400 – 450 ml vlažnej vody

1 lyžička cukor

1 lyžička soľ

2 lyžice olivového oleja

Zo všetkých surovín si vymiešame vláčne cesto a vo vymastenej miske olivovým olejom necháme na teplom mieste kysnúť asi 1 hodinu. Cesto rozdelíme na približne 8 častí a z každej vytvarujeme na pomúčenej doske guľky, ktoré ešte necháme chvíľu vykysnúť. Rúru si medzi tým rozohrejeme na najvyššiu možnú teplotu s plechom, ktorý umiestnime na najnižšiu mriežku rúry. Guľky rozvaľkáme do tvaru placky. Teraz musíme pracovať rýchlo. Rozvaľkanú placku dáme na plech a rýchlo zavrieme dvierka rúry. Placky pečieme 3-4 minúty prevrátime a dopečieme ďalšie asi 2 minúty. Placky sa krásne nafúknu. Hneď ich balíme do utierky aby zostali vláčne a jemné. Po vychladnutí vložíme do igelitového vrecka a zakryjeme utierkou. TIP keď ich rozkrájame na trojuholníky a opečieme ako chips, tak je to super príloha k dipu no môžeme použiť aj na posypanie šalátu ak pripravený chips rozdrvíme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Petronela Boleková

Petronela Boleková

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prečo môj blog… Welcome.... a prečo nie? Kto by nemal rád dobré jedlo? Podľa mňa taký človek neexistuje, no samozrejme každý z nás bude mať predstavu o dobrom jedle úplne inú. Chcem aby môj blog nebol len o varení, ale hlavne o jedle ako takom a zároveň sa odlišoval od tých, ktoré už poznáte. Nebudem tu opisovať svoje skúsenosti s varením, nakoľko som len samouk, ktorý má rad dobré jedlo a vášeň pre varenie. V mojich príspevkoch Vám chcem predstaviť rokmi overené jedlá, ale aj známe či neznáme recepty, vychytávky, pomôcky a literatúru, ktorá ma pri mojom varení inšpirovala. Chcem tu prezentovať jedlá, ktoré sú už rokmi overená klasika a podľa mňa v nich ani nie je čo meniť, no samozrejme, že by som vás ostatných chcela tiež inšpirovať mojimi nápadmi a myšlienkami, ktoré som vložila do niektorých jedál, tak aby vyhovovali mojim hladošom.Dúfam, že môj blog poslúži ako inspirácia, pre tých čo sa kuchyne neboja, ale bude aj oporou pre tých, ktorí len začínajú. Som tu pre vás a pokiaľ by sa mi toto podarilo, tak budem veľmi rada.Niečo o mne … Little something about me . . .Som mamina a jedlo milujem, kuchyňu zbožňujem a varenie je moja vášeň, ktorú mam naozaj veľmi rada. Mám rada nielen tradičné recepty, ale aj nápadité jedlá, do ktorých či už niekto predo-mnou vložil nejaký nápad alebo sa to podarilo mne samotnej. Snažím sa, aby boli moje jedlá chutné, zaujímavé a pokiaľ sa mi podarí, aby boli zároveň zdravé je to skvelý bonus. Rada skúšam, experimentujem a mam tých najprísnejších kritikov (mojich troch hladošov). Servítku pred ústa si nikdy nedávajú, a tak viem, že recepty, ktoré im chutia môžem uverejniť (na instagrame: @nelkafood na facebooku: nelkafood).Preto rada uvítam každú spätnú väzbu (či to už bude pochvala alebo konštruktívna kritika,ktoré ma posunú ďalej). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu