reklama

Chute Prahy I. časť

Tento víkend bol po dlhej dobe iný ako stereotyp, ktorý sa prepletá celou mojou materskou „dovolenkou“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Túlala som sa stovežatou Prahou a vo vytipovaných prevádzkach si vychutnávala rozmanitú ponuku jedál a nápojov, ktoré ohromovali moje chuťové poháriky. Ani neviem prečo, ale pociťujem silné nutkanie sa s vami o tento zážitok podeliť.

Naše dve milované ratolesti stráži “tatík” (jasné, že aj s babkou, som presvedčená, že sám by to nedal) a tak pobalená a plná očakávaní vyrážam na cestu a teším sa na relax tela a hlavne duše.

Kváskové žemle
Kváskové žemle (zdroj: nelkafood)

Cestujem vlakom, vyzbrojená plneným domácim kváskovým sendvičom z mojej kuchyne a pohárikom (teda viacerými) kvalitného rumu znehodnoteného čiernym presladeným nápojom a teším sa na oddych od každodenných starostí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
lahodný mok
lahodný mok (zdroj: nelkafood)

S „parťáčkou Sisou‟, ktorá prežíva moje radosti aj starosti už pekných pár rokov spolu so mnou prichádzame na Hlavní nádraží a ženieme sa za „ubytkom‟, aby sme čo najskôr stihli našu prvú zastávku Triko kafe & kolonial.

Obrázok blogu
(zdroj: nelkafood)

Malý susedský podnik v ulici U Nikolajky na pražskom Smíchově ponúka kvalitne jedlo a nápoje. V dennej ponuke nájdete polievky, sendviče, hrianky a quesadille a k tomu si môžete vychutnať rozlievané prosecco, autentické vína a vynikajúcu kávu z českej a londýnskej pražiarne.

Obrázok blogu
(zdroj: nelkafood)

Mňa ako „nepivára‟ prekvapil svetlý nepasterizovaný ležiak od Matušku, ktorý bol fakt super. Veľmi potešil prístup ochotného personálu, ktorý vytrvalo odpovedal na naše niekedy až otravné otázky. Vzhľadom na to, že sa podnik nachádza v Prahe 5 prekvapilo ma aký bol podnik plný, no pripisujem to tomu, že tu podávajú kvalitné jedlo a nápoje. Večeru sme si dali v rodinnej reštaurácii Hotel u princa

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

priamo na Staroměstskom námestí s výhľadom na Orloj. Na terase nás usadil veľmi príjemný čašník, ktorý nám ochotne odporučil špeciality podniku, no ja som mala chuť na „burger“. Bol to poctivý domáci burger s naloženou červenou cibuľou. Zo širokej ponuky miešaných nápojov sme tentokrát volili

Obrázok blogu
(zdroj: nelkafood)

nealko malinovú limonádu. Čo chcem vyzdvihnúť v tejto reštaurácii je, prístup personálu. Čašníci boli veľmi milí, príjemní a komunikatívni čo je pre akúkoľvek reštauráciu popri kvalitnom jedle jedným z hlavných pilierov úspechu. Strávili sme tu veľmi príjemný takmer letný večer v centre mesta (ale na večeru som si mala dať niečo ľahšie).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
burger
burger (zdroj: nelkafood)

Druhý deň sme začali raňajkami v kávovom bistre známeho amerického reťazca, kde sme sa nakopli muffinom a skvelou kávou.

káva
káva (zdroj: nelkafood)

Pomotali sme sa po meste, navštívili Střelecký ostrov s úžasnou atmosférou a bola som kúpiť tú najúžasnejšiu knihu, akú som za poslednú dobu čítala: Domáci pekař.

Domaci pekar
Domaci pekar (zdroj: nelkafood)

Je to nová kniha Kláry Hodášovej, je vytlačená na recyklovanom papieri, prevedie každého výrobou rôznych druhov chleba, sladkého a slaného pečiva. Dočítate sa tu ako si doma pripraviť kvalitné, voňavé pekárske výrobky od výmyslov sveta. Presne niečo pre mňa. Plná nadšenia a dojmov nielen z knihy, som si uvedomila, že je čas obeda. Ten sme si dali v ázijskom bistre Wokin.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ázijské bistro
Ázijské bistro (zdroj: nelkafood)

Toto bistro ponúka čerstvé jedlá, hlavne z rezancov či už pšeničných, pohánkových, ryžových alebo vaječných, ale môžete ich prípadne nahradiť smaženou ryžou. Čiže si vyberiete druh rezancov, na ktoré máte práve chuť a k týmto sa postupne pridáva základ pripravovaný na panvici z cibule, mrkvy, kapusty, cesnaku a vajíčka. Následne sa doplnia pomaly pečené alebo smažené kúsky mäsa rôznych druhov, tofu alebo čerstvá sezónna zelenina. Táto dobrôtka je ešte dochucovaná jedným zo šiestich druhov omáčok, ktoré bistro ponúka a ako bodka na záver je posypanie orieškami, semienkami prípadne smaženou cibuľkou. Čiže každý si tu príde na svoje a keď si otvoríte takto pripravený balíček, ten vás ohromí úžasnou vôňou a vyčarí úsmev na tvári. Okrem toho ma tu nadchlo, že jedlo je pripravené v priebehu pár minút a pred mojimi očami, bolo dokonale dochutené a splnilo všetky moje očakávania.

Obrázok blogu
(zdroj: nelkafood)
Obrázok blogu
(zdroj: nelkafood)
Petronela Boleková

Petronela Boleková

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prečo môj blog… Welcome.... a prečo nie? Kto by nemal rád dobré jedlo? Podľa mňa taký človek neexistuje, no samozrejme každý z nás bude mať predstavu o dobrom jedle úplne inú. Chcem aby môj blog nebol len o varení, ale hlavne o jedle ako takom a zároveň sa odlišoval od tých, ktoré už poznáte. Nebudem tu opisovať svoje skúsenosti s varením, nakoľko som len samouk, ktorý má rad dobré jedlo a vášeň pre varenie. V mojich príspevkoch Vám chcem predstaviť rokmi overené jedlá, ale aj známe či neznáme recepty, vychytávky, pomôcky a literatúru, ktorá ma pri mojom varení inšpirovala. Chcem tu prezentovať jedlá, ktoré sú už rokmi overená klasika a podľa mňa v nich ani nie je čo meniť, no samozrejme, že by som vás ostatných chcela tiež inšpirovať mojimi nápadmi a myšlienkami, ktoré som vložila do niektorých jedál, tak aby vyhovovali mojim hladošom.Dúfam, že môj blog poslúži ako inspirácia, pre tých čo sa kuchyne neboja, ale bude aj oporou pre tých, ktorí len začínajú. Som tu pre vás a pokiaľ by sa mi toto podarilo, tak budem veľmi rada.Niečo o mne … Little something about me . . .Som mamina a jedlo milujem, kuchyňu zbožňujem a varenie je moja vášeň, ktorú mam naozaj veľmi rada. Mám rada nielen tradičné recepty, ale aj nápadité jedlá, do ktorých či už niekto predo-mnou vložil nejaký nápad alebo sa to podarilo mne samotnej. Snažím sa, aby boli moje jedlá chutné, zaujímavé a pokiaľ sa mi podarí, aby boli zároveň zdravé je to skvelý bonus. Rada skúšam, experimentujem a mam tých najprísnejších kritikov (mojich troch hladošov). Servítku pred ústa si nikdy nedávajú, a tak viem, že recepty, ktoré im chutia môžem uverejniť (na instagrame: @nelkafood na facebooku: nelkafood).Preto rada uvítam každú spätnú väzbu (či to už bude pochvala alebo konštruktívna kritika,ktoré ma posunú ďalej). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu