reklama

Kváskový granadír

Ak by ste chceli zažiť „kulinársky boom“ tak Vás sklamem. Tento recept je pre tých, ktorý nepohrdnú domácim jedlom pripraveným s láskou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Granadír mnohí poznajú zo školskej kuchyne ako jedlo, ktoré bolo suché a bez chuti. Ja som však zariskovala a pripravila si fliačiky doma s použitím kvásku. No áno, aj sem som pridala kvások. Síce bol problém so sušením samotného cesta, no kvások sa odvďačil tým, že výsledný granadír bol jemnejší ako keď kvások nepoužívam.

Granadír
Granadír (zdroj: nelkafood)

Prísady:

400 g polohrubej múky

1 vajce

voda podľa potreby

1 polievková lyžica kvásku

štipka soli

kvapka oleja

1 kg zemiakov

cibuľa

mletá červená paprika, drvená rasca, soľ

slanina

0,5dcl vody

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V miske zmiešam múku, vajce, kvások, soľ a prilievam vodu kým nevznikne vláčne cesto a na záver pridám kvapku oleja.

Cesto na granadír
Cesto na granadír (zdroj: nelkafood)

Nechám pri izbovej teplote postáť približne 20 minút. Cesto si rozdelím, rozvaľkám na 3mm, nechám na utierke pri izbovej teplote odstáť ( schnúť) dokým nevyvaľkám postupne všetko cesto.

Odpočívajúce cesto na granadír
Odpočívajúce cesto na granadír (zdroj: nelkafood)

Následne nakrájam na štvorce približne 1,5 x 1,5 cm.

Štvorčeky granadíru
Štvorčeky granadíru (zdroj: nelkafood)

Na oleji si spením nadrobno nakrájanú cibuľu a slaninu. Pridám mletú červenú papriku, rascu, soľ, ošúpané a na kocky nakrájané zemiaky, podlejem 0,5 dcl vody prikryjem a dusím na miernom ohni. Prichystaný granadír varím vo vriacej osolenej vode, kým vypláva na vrch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Granadír vo vare
Granadír vo vare (zdroj: nelkafood)

Uvarený granadír zlejem a vmiešam do zemiakového základu. Dobrú chuť. Tak dúfam, že vám bude chutiť a nezabudnite sa so mnou podeliť o to ako granadír pripravujete doma vy.

Granadír
Granadír (zdroj: nelkafood)
Petronela Boleková

Petronela Boleková

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prečo môj blog… Welcome.... a prečo nie? Kto by nemal rád dobré jedlo? Podľa mňa taký človek neexistuje, no samozrejme každý z nás bude mať predstavu o dobrom jedle úplne inú. Chcem aby môj blog nebol len o varení, ale hlavne o jedle ako takom a zároveň sa odlišoval od tých, ktoré už poznáte. Nebudem tu opisovať svoje skúsenosti s varením, nakoľko som len samouk, ktorý má rad dobré jedlo a vášeň pre varenie. V mojich príspevkoch Vám chcem predstaviť rokmi overené jedlá, ale aj známe či neznáme recepty, vychytávky, pomôcky a literatúru, ktorá ma pri mojom varení inšpirovala. Chcem tu prezentovať jedlá, ktoré sú už rokmi overená klasika a podľa mňa v nich ani nie je čo meniť, no samozrejme, že by som vás ostatných chcela tiež inšpirovať mojimi nápadmi a myšlienkami, ktoré som vložila do niektorých jedál, tak aby vyhovovali mojim hladošom.Dúfam, že môj blog poslúži ako inspirácia, pre tých čo sa kuchyne neboja, ale bude aj oporou pre tých, ktorí len začínajú. Som tu pre vás a pokiaľ by sa mi toto podarilo, tak budem veľmi rada.Niečo o mne … Little something about me . . .Som mamina a jedlo milujem, kuchyňu zbožňujem a varenie je moja vášeň, ktorú mam naozaj veľmi rada. Mám rada nielen tradičné recepty, ale aj nápadité jedlá, do ktorých či už niekto predo-mnou vložil nejaký nápad alebo sa to podarilo mne samotnej. Snažím sa, aby boli moje jedlá chutné, zaujímavé a pokiaľ sa mi podarí, aby boli zároveň zdravé je to skvelý bonus. Rada skúšam, experimentujem a mam tých najprísnejších kritikov (mojich troch hladošov). Servítku pred ústa si nikdy nedávajú, a tak viem, že recepty, ktoré im chutia môžem uverejniť (na instagrame: @nelkafood na facebooku: nelkafood).Preto rada uvítam každú spätnú väzbu (či to už bude pochvala alebo konštruktívna kritika,ktoré ma posunú ďalej). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu