reklama

Mrkvové mafiny

Už vás nebaví všedný koláč a máte chuť vyskúšať niečo nevšedné?  Tak toto je ten správny recept pre vás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Chuť mafinu je ľahká, a delikátna. Kto by nepoznal mrkvu? Zelenina, definovaná ako koreňová. Zvyčajne sa používa a do polievok, šalátov, alebo čalamády. Ja som ju dnes použila na prípravu týchto mafinov. Sama som netušila o výsledku, a neverila v tak dokonalý chuťový pôžitok. Základný recept na mafiny som kedysi dávno našla na internete, a musím napísať, že som mu verná dodnes. Vždy si do základu pridám niečo, čo mám aktuálne vo svojej kuchyni . A takto zakaždým vznikajú iné koláčiky. Pretože som základného cesta na mafiny pridala aj jabĺčko zo svojej záhradky, ubrala som trošku cukru. Dokonalý výsledok je na svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Mrkvové mafiny
Mrkvové mafiny (zdroj: nelkafood)

Prísady:

200g hladkej múky T650

80g cukru

10g prášku do pečiva

Štipka vanilky

½ kávovej lyžice škorice

½ kávovej lyžice perníkového korenia

1 vajce

120g mlieka

120g oleja

1 väčšia nastrúhaná mrkva ( alebo dve menšie)

1 nastrúhané jablko

hrsť nasekaných orechov

hrsť hrozienok

V jednej miske zmiešam metličkou múku, cukor, prášok do pečiva, mletú vanilku, škoricu a perníkové korenie. V druhej miske metličkou prešľahám mlieko, olej a vajíčko. Obsah oboch misiek premiešam ale iba tak, aby sa prísady prepojili. Do cesta na mafiny pridám nastrúhanú mrkvu, jablko, orechy a hrozienka. Opäť jemne premiešam a pomocou polievkovej lyžice vkladám do papierových ( silikónových) košíkov. Ja používam papierové doma pripravené košíky, ktoré sa dajú ľahko pripraviť použitím papiera na pečenie. Pečiem vo vyhriatej rúre na 200⁰C približne 20 minút (treba sledovať podľa svojej rúry). Podeľte sa so mnou o to, ako sa vám tieto jednoduché mafiny podarili, a či vám chutili alebo nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Mrkvové mafiny
Mrkvové mafiny (zdroj: nelkafood)
Mrkvové mafiny
Mrkvové mafiny (zdroj: nelkafood)
Petronela Boleková

Petronela Boleková

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prečo môj blog… Welcome.... a prečo nie? Kto by nemal rád dobré jedlo? Podľa mňa taký človek neexistuje, no samozrejme každý z nás bude mať predstavu o dobrom jedle úplne inú. Chcem aby môj blog nebol len o varení, ale hlavne o jedle ako takom a zároveň sa odlišoval od tých, ktoré už poznáte. Nebudem tu opisovať svoje skúsenosti s varením, nakoľko som len samouk, ktorý má rad dobré jedlo a vášeň pre varenie. V mojich príspevkoch Vám chcem predstaviť rokmi overené jedlá, ale aj známe či neznáme recepty, vychytávky, pomôcky a literatúru, ktorá ma pri mojom varení inšpirovala. Chcem tu prezentovať jedlá, ktoré sú už rokmi overená klasika a podľa mňa v nich ani nie je čo meniť, no samozrejme, že by som vás ostatných chcela tiež inšpirovať mojimi nápadmi a myšlienkami, ktoré som vložila do niektorých jedál, tak aby vyhovovali mojim hladošom.Dúfam, že môj blog poslúži ako inspirácia, pre tých čo sa kuchyne neboja, ale bude aj oporou pre tých, ktorí len začínajú. Som tu pre vás a pokiaľ by sa mi toto podarilo, tak budem veľmi rada.Niečo o mne … Little something about me . . .Som mamina a jedlo milujem, kuchyňu zbožňujem a varenie je moja vášeň, ktorú mam naozaj veľmi rada. Mám rada nielen tradičné recepty, ale aj nápadité jedlá, do ktorých či už niekto predo-mnou vložil nejaký nápad alebo sa to podarilo mne samotnej. Snažím sa, aby boli moje jedlá chutné, zaujímavé a pokiaľ sa mi podarí, aby boli zároveň zdravé je to skvelý bonus. Rada skúšam, experimentujem a mam tých najprísnejších kritikov (mojich troch hladošov). Servítku pred ústa si nikdy nedávajú, a tak viem, že recepty, ktoré im chutia môžem uverejniť (na instagrame: @nelkafood na facebooku: nelkafood).Preto rada uvítam každú spätnú väzbu (či to už bude pochvala alebo konštruktívna kritika,ktoré ma posunú ďalej). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu