reklama

Šampiňónová krémová polievka

Ste hubári?? Ja nie, ale huby milujem. Dnešná doba a pulty v obchodoch ponúkajú veľmi slušný výber húb takmer celý rok. A preto nie je problém „nazbierať si“ huby od výmyslu sveta celoročne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Jeseň sa už tradične spája s hubami. Toto obdobie ťahá mnohých ľudí do lesa hľadať tieto malé poklady. Ja osobne huby v lese nezbieram, ale skôr len obdivujem. Pre šampiňóny do tejto polievky som sa vybrala na trh, kde som si pekne po jednom povyberala.

Huba v lese
Huba v lese (zdroj: nelkafood)

Prísady:

3 zemiaky

1 cibuľa

1 strúčik cesnaku

olivový olej

1l kuracieho vývaru

2dcl mandľového mlieka

400g šampiňónov

hrsť sušených húb

kôpor

soľ, mleté čierne korenie

Šampiňónová polievka
Šampiňónová polievka (zdroj: nelkafood)

V kuracom vývare domäkka uvarím sušené huby s očistenými a na drobné kocky nakrájanými zemiakmi. Kým sa pripravuje základ, tak na olivovom oleji orestujem nadrobno nakrájanú cibuľu, cesnak a na plátky nakrájané šampiňóny. Zo základu odoberiem približne dve lyžice uvarených zemiakov a zbytok rozmixujem do hladkého krému. Do krému vložím späť zemiaky, orestované šampiňóny na cesnaku s cibuľkou, zalejem mandľovým mliekom, osolím a okorením. Nechám prevrieť a na záver pridám nadrobno nasekaný kôpor. Podávam s nasekaným kôprom, strateným vajíčkom a za kvapnuté olivovým olejom. Konzistenciu polievky si upravujete použitým množstvom mandľového mlieka prípadne vývaru podľa svojej chuti, pričom ja ju mám rada hustejšiu. Vyskúšajte túto lahodnú jesennú polievku a s receptom sa pochváľte svojim priateľom. Dobrú chuť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Šampiňónová polievka
Šampiňónová polievka (zdroj: nelkafood)
Šampiňónová polievka
Šampiňónová polievka (zdroj: nelkafood)
Na prechádzke po lese
Na prechádzke po lese (zdroj: nelkafood)
Les
Les (zdroj: nelkafood)
Petronela Boleková

Petronela Boleková

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Prečo môj blog… Welcome.... a prečo nie? Kto by nemal rád dobré jedlo? Podľa mňa taký človek neexistuje, no samozrejme každý z nás bude mať predstavu o dobrom jedle úplne inú. Chcem aby môj blog nebol len o varení, ale hlavne o jedle ako takom a zároveň sa odlišoval od tých, ktoré už poznáte. Nebudem tu opisovať svoje skúsenosti s varením, nakoľko som len samouk, ktorý má rad dobré jedlo a vášeň pre varenie. V mojich príspevkoch Vám chcem predstaviť rokmi overené jedlá, ale aj známe či neznáme recepty, vychytávky, pomôcky a literatúru, ktorá ma pri mojom varení inšpirovala. Chcem tu prezentovať jedlá, ktoré sú už rokmi overená klasika a podľa mňa v nich ani nie je čo meniť, no samozrejme, že by som vás ostatných chcela tiež inšpirovať mojimi nápadmi a myšlienkami, ktoré som vložila do niektorých jedál, tak aby vyhovovali mojim hladošom.Dúfam, že môj blog poslúži ako inspirácia, pre tých čo sa kuchyne neboja, ale bude aj oporou pre tých, ktorí len začínajú. Som tu pre vás a pokiaľ by sa mi toto podarilo, tak budem veľmi rada.Niečo o mne … Little something about me . . .Som mamina a jedlo milujem, kuchyňu zbožňujem a varenie je moja vášeň, ktorú mam naozaj veľmi rada. Mám rada nielen tradičné recepty, ale aj nápadité jedlá, do ktorých či už niekto predo-mnou vložil nejaký nápad alebo sa to podarilo mne samotnej. Snažím sa, aby boli moje jedlá chutné, zaujímavé a pokiaľ sa mi podarí, aby boli zároveň zdravé je to skvelý bonus. Rada skúšam, experimentujem a mam tých najprísnejších kritikov (mojich troch hladošov). Servítku pred ústa si nikdy nedávajú, a tak viem, že recepty, ktoré im chutia môžem uverejniť (na instagrame: @nelkafood na facebooku: nelkafood).Preto rada uvítam každú spätnú väzbu (či to už bude pochvala alebo konštruktívna kritika,ktoré ma posunú ďalej). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu